Logo Universiteit Utrecht

Facultaire Ethische Toetsingscommissie Geesteswetenschappen

Goedgekeurde studies 2019-2020

reference number title applicant researcher with final responsibility date approval FEtC-H chamber
6163343-01-06-2020 Expert-meeting: Studiesucces van studenten uit de   ABC-eilanden. Elisha Geerman Deborah Cole 10 Jun 2020 LC
wanro004-01-02-2019 Vroege voorspellers van dyslexie Karin Wanrooij 9 Jun 2020 LC
5509254-01-03-2020 Botsende appers Imke Kruitwagen Yoad Vinter Seggev 8 Jun 2020 LC
baauw101-02-02-2020 Effects of distance learning on newcomer education Sergio Baauw 8 Jun 2020 LC
troos009-02-08-2020 Pensioenbeslissingen van zzp’ers Casper Troost Hans Hoeken 5 Jun 2020 LC
4232259-01-03-2020 Geographies of Belonging: Queer & Trans MENA   refugees in Amsterdam and Beirut Nisrine Chaer Berteke Waaldijk 2 Jun 2020 GC
3239675-01-03-2020 Focusgroep scriptie LAS Florentine Sterk Iris van der Tuin 26 Mei 2020 LC
keste104-02-02-2020 Language use and attitudes toward Papiamento among Spanish speakers in   Curacao. EllenPetra Kester 26 Mei 2020 LC
capur001-01-05-2020 Digitisation Policy and the impact of Europeana on   Heritage Institutions Carlotta Capurro Gertjan Plets 26 Mei 2020 GC
5709717-01-03-2020 Coherence and genre – Sentence continuation Marian Marchal Ted Sanders 8 Mei 2020 LC
5709717-02-02-2020 Connective Insertion Task Marian Marchal Ted Sanders 8 Mei 2020 LC
6656609-01-02-2020 Normeringsonderzoek: Telefonische taaltest voor   mensen met neurologische taalstoornissen Naomi Legius Sergey Avrutin 1 Mei 2020 LC
4032357-01-02-2020 Het toetsen van bewuste (grammaticale)   taalvaardigheid in de vakken Nederlands, Engels en Duits Gijs Leenders Rick de Graaff 30 Apr 2020 LC
5490383-01-04-2020 De productiviteit van Nederlandse verkleinwoordjes Rosita van Tuijl Peter Coopmans 20 Apr 2020 LC
hooij011-01-03-2020 Menselijke chatbots: het effect van   conversational human voice door chatbots op social presence, gepercipieerde   tone of voice en merkattitude Charlotte van Hooijdonk 20 Apr 2020 LC
5490383-01-02-2020 De productiviteit van Nederlandse   verkleinwoordjes Rosita van Tuijl Peter Coopmans 14 Apr 2020 LC
bogae005-01-03-2020 Kwaliteit Leestoetsen Suzanne Bogaerds-Hazenberg Huub van den Bergh 14 Apr 2020 LC
holle102-01-03-2020 Equivalence framing in vragenlijsten Bregje Holleman 14 Apr 2020 LC
5961963-01-04-2020 Using eye-tracking to identify production-comprehension assymmetries in   bilinguals and children with DLD Anouschka van Dijk Pim Mak 2 Apr 2020 LC
5981107-01-01-2020 Woorden herkennen Bo Molenaar Iris Mulders 27 Mrt 2020 LC
6770002-02-01-2020 Onderzoek naar Taalbegrip Agne Župerkaite Iris Mulders 27 Mrt 2020 LC
6757472-01-03-2020 Nederlandse leessnelheid en taalbegrip van   Nederlandse moedertaalsprekers Margarita Peeva Iris Mulders 27 Mrt 2020 LC
goch0001-01-02-2020 Wetenschapscommunicatie-tweets Merel van Goch 26 Mrt 2020 GC
eerla001-01-03-2018 Grammatical aspect and event duration – ERP pilot study Anita Eerland 23 Mrt 2020 LC
5961963-02-02-2020 An eye for language Anouschka van Dijk Pim Mak 23 Mrt 2020 LC
baauw101-01-04-2020 Inzet van thuistalen in het onderwijs aan recente   migrantenleerlingen Sergio Baauw 20 Mrt 2020 LC
4295609-01-02-2020 Phase-locking project Iris van der Wulp Frank Wijnen 20 Mrt 2020 LC
984869-02-02-2020 Overwegingen bij pensioenkeuzes Jelle Strikwerda Hans Hoeken 20 Mrt 2020 LC
5613035-01-04-2019 Connectives under Scalar Quantifiers Ying Liu Rick Nouwen 10 Mrt 2020 LC
lamba003-01-02-2019 Online peerfeedback for interdisciplinary learning Rianne van Lambalgen 6 Mrt 2020 GC
5613035-01-03-2019 Connectives under Scalar Quantifiers Ying Liu Rick Nouwen 27 Feb 2020 LC
6028950-05-03-2019 reflexive and reciprocal mixed reading in Brazilian Portuguese Giada Palmieri Yoad Vinter Seggev 20 Feb 2020 LC
6579833-01-05-2020 The use of Catalan ‘se’ 3.0 Júlia Nieto Bou Yoad Vinter Seggev 20 Feb 2020 LC
rouff002-04-05-2018 Invloed van het implementeren van communicatieve   toetsing op het vakdidactisch handelen van talendocenten. Charline Rouffet Rick de Graaff 18 Feb 2020 LC
4114728-02-07-2020 Onderzoek Superordinate Collectives Hannah Aalbers Luisa Meroni 14 Feb 2020 LC
3978419-01-02-2019 Co-operative development in the European gig economy Damion Bunders Tine De Moor 7 Feb 2020 GC
otten108-01-02-2019 Inn of the Good Samaritan Field Survey Eric Ottenheijm 31 Jan 2020 GC
kustr001-01-02-2019 VidCon London 2020 Anne Kustritz 31 Jan 2020 GC
habbi001-02-02-2019 De vaardighedenbenadering en de   toegang tot het recht Ann-Katrin Habbig Ingrid Robeyns 31 Jan 2020 GC
goch0001-01-02-2019 kritische, creatieve   geesteswetenschappers Merel van Goch 20 Dec 2019 GC
mulde105-01-05-2019 Luisteren en plaatjes kijken 2019-2020_final Judith Brinksma Iris Mulders 17 Dec 2019 LC
6137393-02-03-2019 Vragen, vragen, vragen Iris Mulders Iris Mulders 5 Dec 2019 LC
hoven102-01-02-2019 Survey Responsible conduct of research Mariëtte van den Hoven 5 Dec 2019 GC
3800776-01-03-2019 Focusgroep verhalende elementen in educatieve   teksten Nina Sangers Jacqueline Evers-Vermeul 3 Dec 2019 LC
5709717-01-02-2019 Taalwetenschappelijke studieteksten lezen Marian Marchal Pim Mak 28 Nov 2019 LC
5509254-03-04-2019 Woorden in Beweging Vii Imke Kruitwagen Yoad Vinter Seggev 21 Nov 2019 LC
5920612-01-2018 L2 acqusition of prepositions Ben Bonfil Bert Le Bruyn 28 Nov 2019 LC
breuk004-02-02-2019 Hoe lezen ze? Een onderzoek naar lees- en   beantwoordingsactiviteiten in havo en vwo (herzien) Corina Breukink Huub van den Bergh 19 Nov 2019 LC
3617408-01-04-2019 CADEAH (Vaporwave) Abby Waysdorf 19 Nov 2019 GC
buike101-01-2019 Opening Up the Black Box: Artistic Explorations of   Technological Surveillance. Rosemarie Buikema 8 Nov 2019 GC
nouwe105-01-02-2018 Precision and uncertainty in framing Rick Nouwen 25 Okt 2019 LC
zucke102-03-03-2019 Woordassociaties bij kinderen – aangepast Shalom Zuckerman 17 Okt 2019 LC
zucke102-01-2019 Scalar Implicatures with Dutch pre-schoolers Shalom Zuckerman 11 Okt 2019 LC
3239675-04-2019 Effective science communication training – a   student’s perspective Florentine Sterk Iris van der Tuin 8 Okt 2019 LC
3914860-05-2019 Fostering Integration of Improvisational Drama into Foreign Language   Classes to Stimulate Positive Affective Factors in Spoken Interaction: Phases   2 & 3 Kristina Goodnight Rick de Graaff 3 Okt 2019 LC
3239675-03-2019 Insights into science communication training from a teacher’s perspective Florentine Sterk Iris van der Tuin 3 Okt 2019 LC
5613035-01-2019 Connectives under Scalar Quantifiers Ying Liu Rick Nouwen 20 Sep 2019 LC
keste104-01-2019 Language use and attitudes toward Spanish in Curacao EllenPetra Kester 19 Sep 2019 LC
3427943-01-2019 Verstaanbaarheid en accent van NT2-sprekers Anne-France Pinget 19 Sep 2019 LC
tribu101-02-2019 Hoe kunnen kinderen met TOS het beste Engels   leren? Elena Tribushinina 19 Sep 2019 LC
fikke002-03-2019 Toekomstverhalen Karin Fikkers 13 Sep 2019 LC
schat005-02-2019 Onderzoek interculturele literatuurlessen Spaans Esther Schat Rick de Graaff 13 Sep 2019 LC
nouwe105-02-2019 Learning scalar concepts Rick Nouwen 13 Sep 2019 LC
3239675-02-2019 Schrijfvaardigheid en wetenschapscommunicatie –   aangepast Florentine Sterk Iris van der Tuin 9 Sep 2019 LC
3239675-01-2019 Schrijfvaardigheid en wetenschapscommunicatie Florentine Sterk Iris van der Tuin 9 Sep 2019 LC
fikke002-02-2019 Klimaatverhalen: De rol van narratieve en   non-narratieve teksten in het verminderen van weerstand Karin Fikkers 9 Sep 2019 LC
boer0082-01-2019 Lezen en schrijven in lessen natuur en techniek. Hilde Kooiker-den Boer Jacqueline Evers-Vermeul 9 Sep 2019 LC