Logo Utrecht University

Faculty Ethics Assessment Committee – Humanities

Approved studies

Reference number title applicant researcher with final responsibility date approval FEtC-H chamber
22-007-02 Schrijftoetsen getoetst Annika van Bodegraven Els Stronks 07 Mrt 2022 GC
22-005-02 Aspects of Kalenjin linguistics Joost Zwarts 04 Mrt 2022 LC
22-029-03 check_your_drawer Giuseppe Munno Iris Mulders 02 Mrt 2022 LC
22-032-03 ‘Olives’ experiment Sofia Pagiopoulou Iris Mulders 02 Mrt 2022 LC
22-028-03 Het Bereden Paard Ronja van Zijverden Iris Mulders 02 Mrt 2022 LC
22-030-02 Lexical Decision Task Chinese Mila Brandsen Iris Mulders 02 Mrt 2022 LC
22-014-02 CodeTaal: Een nieuwe lesmethode Engels voor het VSO Elena Tribushinina 28 Feb 2022 LC
21-139-05 Dieper leren lezen van proza en poëzie Corina Breukink Huub van den Bergh 14 Feb 2022 LC
21-184-03 Sociale indicatoren als voorspellers voor de taalvaardigheid in een vreemde taal Marco Bril 11 Feb 2022 LC
21-186-03 TOP-leeslessen in de praktijk Suzanne Bogaerds-Hazenberg Huub van den Bergh 08 Feb 2022 LC
19-173-03 Bezoekersinterviews voor ‘Facing Surveillance: Artistic Strategies in Times of Control’ Rosa Wevers Rosemarie Buikema 28 Jan 2022 GC
21-174-02 Gebruikerstest duurzame isolatiejassen Lianne Toussaint 28 Jan 2022 GC
21-170-04 Onderzoek naar het bouwen van vertrouwen in een gesprek over inenting Tessa van Charldorp 26 Jan 2022 LC
21-156-02 Hoe kunnen kinderen met TOS het beste Engels leren in het voortgezet onderwijs? Elena Tribushinina 13 Jan 2022 LC
21-080-05 Governing Education in the Digital Society: The impact of EdTech on public values of learning and teaching in Dutch primary schools Niels Kerssens 13 Jan 2022 GC
21-177-02 The influence of society on the French language Liv Rendl Thom Westveer 22 Dec 2021 LC
21-178-03 UU International students and sustainability Paola Monachesi 20 Dec 2021 LC
21-169-03 Bewuste (grammaticale) taalvaardigheid in gymnasium-4 Gijs Leenders Rick de Graaff 20 Dec 2021 LC
21-182-03 The Pursuit of White Security. The historical development and internationalization of right-wing extremism in (West-)Germany, late 1960s-2000. Annelotte Janse Beatrice de Graaf 20 Dec 2021 GC
21-134-02 Holocaust Diplomacy: The Global Politics of Memory and Forgetting Lorena De Vita 17 Dec 2021 GC
21-183-02 Eye-tracking onderzoek: taalverwerving bij kinderen Vera Michilsen Pim Mak 17 Dec 2021 LC
21-179-02 OVT/VTT alternation in Dutch narrative discourse Anna Marije Buren Martin Fuchs 17 Dec 2021 LC
21-114-02 Educatief Partnerschap in een meertalige context: Ouderbetrokkenheid bij het onderwijs aan nieuwkomers. Ria Goedhart Cok Bakker 14 Dec 2021 GC
21-164-04 Perspective and Identification in Tabletop Role-Playing Games Keerthi Sridharan Vaidehi Deborah Cole 14 Dec 2021 LC
21-167-03 Verwerving van sarcastische prosodie in L2 Engels Marijke van den Berg Aoju Chen 09 Dec 2021 LC
21-168-01 kennisdelen in de interdisciplinaire integratie Rianne van Lambalgen 06 Dec 2021 GC
21-172-01 Pensioencommunicatie Lisanne van Weelden 30 Nov 2021 LC
21-155-03 Meertaligheid en medezeggenschap in faculteiten Jan ten Thije 30 Nov 2021 LC
21-161-03 Accentherkenning – Friese taal Anne-France Pinget 29 Nov 2021 LC
20-264-06 Kennisopbouw over tekstbegrip en tekststructuur in de lerarenopleiding basisonderwijs Hilde Kooiker-den Boer Jacqueline Evers-Vermeul 26 Nov 2021 LC
21-154-02 CodeTaal: Nieuwe methode Engels voor basisschoolkinderen met TOS Elena Tribushinina 19 Nov 2021 LC
21-147-03 Dialogisch schrijven: Een integrale aanpak voor betekenisvol taalonderwijs in de bovenbouw basisonderwijs Renske Bouwer 18 Nov 2021 LC
21-166-03 Consultation inverviews on Wolof Sofiya Ros Yoad Vinter Seggev 18 Nov 2021 LC
21-162-02 Dutch posture progressive Anne-France Pinget 18 Nov 2021 LC
21-102-04 Networks of Violence: the Rise of Paramilitary Groups in Aleppo, Syria after 2011. Ali Aljasem Jolle Demmers 12 Nov 2021 GC
21-146-02 Tools to facilitate collaboration in undergraduate interdisciplinary student teams Rianne van Lambalgen 11 Nov 2021 GC
21-150-03 Religious Podcasts in Daily Practice Bernadette van den Berg Katja Rakow 28 Okt 2021 GC
21-045-05 Drum Languages Mariano García Giordano Yoad Vinter Seggev 19 Okt 2021 LC
21-122-04 Een taalbeleid voor Bonaire. EllenPetra Kester 19 Okt 2021 LC
21-097-04 LitLab.nl docentenevaluatie Els Stronks 12 Okt 2021 GC
21-135-02 Cooperation between human service agents and conversational agents within customer service Gabriëlla Martijn Charlotte van Hooijdonk 01 Okt 2021 LC
21-145-02 Brexit Taskforce Legacy Laura van der Knaap Marloes Beers 20 Sep 2021 GC
21-142-03 Scholarly learning of teachers in interdisciplinary education Merel van Goch 17 Sep 2021 GC
21-127-03 Effects of prosody on understanding discourse relations Na Hu Hugo Quené 17 Sep 2021 LC
21-132-03 Van oppervlakkig naar diep lezen Patrick Rooijackers Huub van den Bergh 03 Sep 2021 LC
21-131-02 Survey bij lesbrieven TerInfo (26-08-21) Mila Bammens Beatrice de Graaf 02 Sep 2021 GC
21-123-04 Enquête ontwikkeling digitale vaardigheden OBP Sven Hermans 02 Sep 2021 GC
21-083-03 Behandelen of niet? Help een vriend beslissen! Suzanne Kleijn 27 Aug 2021 LC
21-137-01 Lezen in de les: De impact van foregrounding op persoonlijke relevantie bij middelbare scholieren Rona Loeffen Frank Hakemulder 23 Aug 2021 GC
21-133-01 Hoe rijk schrijven jongeren? – Gereviseerd Annika van Bodegraven Els Stronks 16 Jul 2021 GC
21-113-03 Grammar of Berlin German Carolin Tyrchan Roberta D’Alessandro 08 Jul 2021 LC
21-125-01 Invloed van L1 Turks op L2 Nederlands Lianne Stolte Manuela Pinto 29 Jun 2021 LC
21-099-05 Woordzoeker Project 2021 Shalom Zuckerman 25 Jun 2021 LC
21-093-04 Singing Texts: a Material Approach to the Role of Hymn and Psalm Texts for Religious Identity Formation of Moluccan Christians Jip Lensink Katja Rakow 23 Jun 2021 GC
21-095-03 De beliefs van de schoolleider bij gespreid leiderschap Robert Mentink Cok Bakker 07 Jun 2021 GC
21-006-03 Digging Against the Grain: The Political Moment of Lesbians and Gays Support the Miners, 1984-85 Gianmaria Colpani 07 Jun 2021 GC
21-090-03 Online onderzoek naar het kijkgedrag van baby’s Maaike Jansen Frank Wijnen 31 Mei 2021 LC
21-080-02 Governing Education in the Digital Society: The impact of EdTech on public values of learning and teaching in Dutch primary schools Niels Kerssens 28 Mei 2021 GC
21-096-02 Sentence continuation in Russian Elena Savinova Pim Mak 11 Mei 2021 LC
21-089-02 Gebruikersonderzoek begrijpelijkheid iconen in overheidscommunicatie Charlotte van Hooijdonk 11 Mei 2021 LC
20-291-02 Schrijfakademie.nl Els Stronks 07 Mei 2021 GC
21-050-01 Capturing Audience Engagement The reception of interactive journalistic narrative Renée van der Nat Eggo Mueller 07 Mei 2021 GC
21-086-01 Leerlingwensen voor schrijfonderwijs _Schrijfakademie Els Stronks 06 Mei 2021 GC
21-091-02 Chatbots in klantenservicecommunicatie: verwachtingen en evaluatie Charlotte van Hooijdonk 06 Mei 2021 LC
21-092-02 On the influence of context-dependency with gradable adjectives Haram Kang Rick Nouwen 06 Mei 2021 LC
20-293-05 Performing History: Historical Costume, Gender, and Popular Culture Zheng Ying Berteke Waaldijk 30 Apr 2021 GC
21-081-02 Are nonbinary people dehumanised because of their gender identity? Rhian Farnworth Christine Quinan 23 Apr 2021 GC
21-077-02 Communicating About COVID-19 Anita Eerland 20 Apr 2021 LC
21-079-02 Iconen in overheid-burgercommunicatie van gemeentelijke overheden: perspectieven van ontwerpers Charlotte van Hooijdonk 19 Apr 2021 LC
20-272-03 Datafication of Coffee Roasting Pauline van Romondt Vis 16 Apr 2021 GC
20-323-02 The influence of the women of the Women’s Fellowship in the Reformed Church in Zambia Marike Blok 08 Apr 2021 GC
21-039-03 Lezen in de zaakvakken Job Jurling Jacqueline Evers-Vermeul 31 Mrt 2021 GC
21-036-04 Intercultural Communication at the GP Office Rena Zendedel Jan ten Thije 30 Mrt 2021 GC
21-074-02 Research integrity issues in RM studies at UU Mariëtte van den Hoven 30 Mrt 2021 GC
20-296-06 Interviews met consumentenvertegenwoordigers en beleidsmakers Liesbeth van de Grift 30 Mrt 2021 GC
21-049-02 Intensifier competition Rick Nouwen 29 Mrt 2021 LC
20-326-02 The interaction of entropy and segmentation cues on NAD learning. Areti Kotsolakou Sergey Avrutin 26 Mrt 2021 LC
20-316-04 Consultation inverviews on Bantu Giada Palmieri Yoad Vinter Seggev 22 Mrt 2021 LC
21-033-02 Kritisch denken in de geesteswetenschappen Mariëtte van den Hoven 22 Mrt 2021 GC
21-035-03 Doeltaalgebruik in online en offline taalonderwijs Marco Bril 19 Mrt 2021 LC
21-031-04 Belonging at the Departement Talen, Literatuur and Communicatie Sonja Ludwig Stefan Sudhoff 19 Mrt 2021 LC
21-021-04 The use of Spanish ‘se’ Júlia Nieto Bou Yoad Vinter Seggev 18 Mrt 2021 LC
21-007-02 Issue framing in VAA Marie Bartning Bregje Holleman 11 Mrt 2021 LC
18-146-07 Invloed van het implementeren van communicatieve toetsing op het vakdidactisch handelen van talendocenten. Charline Rouffet Rick de Graaff 11 Mrt 2021 LC
21-038-03 Bambi Gulsah Yazici Iris Mulders 02 Mrt 2021 LC
21-041-03 LDT NL EN Victoria Reshetnikova Iris Mulders 01 Mrt 2021 LC
21-040-02 GSST Vera Nijland Iris Mulders 01 Mrt 2021 LC
20-261-04 Collaboration in multidisciplinary student teams – mindmaps Roosmarijn van Woerden Iris van der Tuin 19 Feb 2021 GC
20-258-04 The effect of individual and team reflection on the development of professional competences and student learning Roosmarijn van Woerden Iris van der Tuin 19 Feb 2021 GC
20-281-03 “El propio experto: inventar, invertir e investigar” Rick de Graaff Rick de Graaff 12 Feb 2021 LC
20-312-02 Processing of prosodic boundaries at 6 months Rachida Ganga Aoju Chen 11 Feb 2021 LC
20-268-02 The Re-footing of Early Warning in a New Era David Snetselaar Lauren Gould 08 Feb 2021 GC
20-288-02 Polarisatie en politiewerk: een etnografische studie naar spanningen in complexe wijken Luuk Slooter 08 Feb 2021 GC
20-328-02 Sabar 1 Yoad Vinter Seggev 26 Jan 2021 LC
20-314-02 KleurenSchat voor Nieuwkomers Lianne Stolte Shalom Zuckerman 18 Jan 2021 LC