Logo Utrecht University

Faculty Ethics Assessment Committee – Humanities

Approved studies

reference number title applicant researcher with final responsibility date approval FEtC-H chamber
21-095-03 De beliefs van de schoolleider bij gespreid leiderschap Robert Mentink Cok Bakker 07 Jun 2021 GC
21-006-03 Digging Against the Grain: The Political Moment of Lesbians and Gays Support the Miners, 1984-85 Gianmaria Colpani 07 Jun 2021 GC
21-090-03 Online onderzoek naar het kijkgedrag van baby’s Maaike Jansen Frank Wijnen 31 Mei 2021 LC
21-080-02 Governing Education in the Digital Society: The impact of EdTech on public values of learning and teaching in Dutch primary schools Niels Kerssens 28 Mei 2021 GC
21-096-02 Sentence continuation in Russian Elena Savinova Pim Mak 11 Mei 2021 LC
21-089-02 Gebruikersonderzoek begrijpelijkheid iconen in overheidscommunicatie Charlotte van Hooijdonk 11 Mei 2021 LC
20-291-02 Schrijfakademie.nl Els Stronks 07 Mei 2021 GC
21-050-01 Capturing Audience Engagement The reception of interactive journalistic narrative Renée van der Nat Eggo Mueller 07 Mei 2021 GC
21-086-01 Leerlingwensen voor schrijfonderwijs _Schrijfakademie Els Stronks 06 Mei 2021 GC
21-091-02 Chatbots in klantenservicecommunicatie: verwachtingen en evaluatie Charlotte van Hooijdonk 06 Mei 2021 LC
21-092-02 On the influence of context-dependency with gradable adjectives Haram Kang Rick Nouwen 06 Mei 2021 LC
20-293-05 Performing History: Historical Costume, Gender, and Popular Culture Zheng Ying Berteke Waaldijk 30 Apr 2021 GC
21-081-02 Are nonbinary people dehumanised because of their gender identity? Rhian Farnworth Christine Quinan 23 Apr 2021 GC
21-077-02 Communicating About COVID-19 Anita Eerland 20 Apr 2021 LC
21-079-02 Iconen in overheid-burgercommunicatie van gemeentelijke overheden: perspectieven van ontwerpers Charlotte van Hooijdonk 19 Apr 2021 LC
20-272-03 Datafication of Coffee Roasting Pauline van Romondt Vis 16 Apr 2021 GC
20-323-02 The influence of the women of the Women’s Fellowship in the Reformed Church in Zambia Marike Blok 08 Apr 2021 GC
21-039-03 Lezen in de zaakvakken Job Jurling Jacqueline Evers-Vermeul 31 Mrt 2021 GC
21-036-04 Intercultural Communication at the GP Office Rena Zendedel Jan ten Thije 30 Mrt 2021 GC
21-074-02 Research integrity issues in RM studies at UU Mariëtte van den Hoven 30 Mrt 2021 GC
20-296-06 Interviews met consumentenvertegenwoordigers en beleidsmakers Liesbeth van de Grift 30 Mrt 2021 GC
21-049-02 Intensifier competition Rick Nouwen 29 Mrt 2021 LC
20-326-02 The interaction of entropy and segmentation cues on NAD learning. Areti Kotsolakou Sergey Avrutin 26 Mrt 2021 LC
20-316-04 Consultation inverviews on Bantu Giada Palmieri Yoad Vinter Seggev 22 Mrt 2021 LC
21-033-02 Kritisch denken in de geesteswetenschappen Mariëtte van den Hoven 22 Mrt 2021 GC
21-035-03 Doeltaalgebruik in online en offline taalonderwijs Marco Bril 19 Mrt 2021 LC
21-031-04 Belonging at the Departement Talen, Literatuur and Communicatie Sonja Ludwig Stefan Sudhoff 19 Mrt 2021 LC
21-021-04 The use of Spanish ‘se’ Júlia Nieto Bou Yoad Vinter Seggev 18 Mrt 2021 LC
21-007-02 Issue framing in VAA Marie Bartning Bregje Holleman 11 Mrt 2021 LC
18-146-07 Invloed van het implementeren van communicatieve toetsing op het vakdidactisch handelen van talendocenten. Charline Rouffet Rick de Graaff 11 Mrt 2021 LC
21-038-03 Bambi Gulsah Yazici Iris Mulders 02 Mrt 2021 LC
21-041-03 LDT NL EN Victoria Reshetnikova Iris Mulders 01 Mrt 2021 LC
21-040-02 GSST Vera Nijland Iris Mulders 01 Mrt 2021 LC
20-261-04 Collaboration in multidisciplinary student teams – mindmaps Roosmarijn van Woerden Iris van der Tuin 19 Feb 2021 GC
20-258-04 The effect of individual and team reflection on the development of professional competences and student learning Roosmarijn van Woerden Iris van der Tuin 19 Feb 2021 GC